BEDRIJFSKUNDIGE- EN SOFTWAREKENNIS, DAAR LIGT ONZE MEERWAARDE!
DE VAARDIGHEDEN VAN ONZE CONSULTANTS  ZIJN ZEER GEVARIEERD

Hoe maken wij het verschil?




Consultancy en meer


Als partner en optimalisatie specialist van AFAS Software leveren wij u de kennis en kunde om met AFAS Profit echt te excelleren.

De combinatie van zowel bedrijfskundige- als softwarekennis, daar ligt onze meerwaarde! Onze consultants hebben ieder naast de brede kennis van AFAS ook hun eigen specialiteiten. Waarbij de één uitmuntend is in het onderdeel ordermanagement is de ander zeer kundig op het gebied van HRM, CRM, Projecten of Financieel. Stuk voor stuk experts die het volledige pakket van AFAS Profit afdekken.

Op het gebied van Outsite, Insite en klantportalen combineren wij onze kennis met vormgeving. Je site werkt niet alleen optimaal, hij ziet er ook nog eens heel mooi uit.

Waar start een project, waar start een implementatie? Wij denken mee met het conversieproces, dat immers de basis vormt van  succesvol werken met afas.

Maar we doen nog meer! Wij leveren maatwerk in de vorm van Add-ons  (BLUE Connect) op AFAS waardoor wij kunnen zeggen dat wij  voor u niet 100% maar zelfs 200% uit AFAS halen!


Onze werkwijze

Wij nemen plaats op uw stoel en kijken eerst naar de processen binnen en rondom uw organisatie, vervolgens naar uw wensen en pas dan naar de mogelijkheden van mensen en software

AFAS ERP Software is de zogenaamde tool maar het echte gereedschap is natuurlijk uw en onze kennis! Als de software voor u werkt heeft u meer efficiency en minder zorgen.



Projectmanagement


Bedrijfsbrede software raakt het hele bedrijf, alle medewerkers, alle facetten en dus ook alle processen. Dit is precies de reden waarom ERP implementaties omvangrijk en moeizaam kunnen zijn.

Blue Talents heeft veel ervaring met ERP implementaties, het voortraject en de nazorg. Wij combineren dit met specialistische kennis van AFAS Software; Profit, InSite & OutSite.

Implementatie

De aandacht die moet uitgaan naar het plan van aanpak wordt vaak onderschat (denk aan samenstelling van de stuurgroep, projectgroep, werkgroepen, planning (kick-off), resources, communicatie, scenario’s etc.). Vaak wordt al glijdend aan een project begonnen. Een ander aandachtspunt dat vaak onderbelicht wordt is de techniek. De focus ligt vooral op functionaliteit en er wordt vergeten dat techniek meer dan een randvoorwaarde is. Techniek is vaak de basis in processen en reikt dus veel verder. Wij zijn van mening dat organisaties hier over het algemeen veel meer aandacht aan moeten besteden en dat zij daarbij de juiste mensen en (externe) partijen tijdig moeten betrekken.

Kortom, alle facetten op een rij, alle neuzen dezelfde kant op en dan is er altijd nog de capaciteitsvraag: heb ik voldoende tijd en kwaliteit in huis om deze ERP implementatie in goede banen te leiden?




Nazorg

Wij ervaren dat hier een moment ligt, circa 1 a 2 maanden na live-datum, om weer eens heel goed naar de oorspronkelijke definities te kijken (wat wilde ik ook alweer bereiken?), in kaart te brengen wat daarvoor nog noodzakelijk is en tevens te kijken hoe we dan naar 120% van het beoogde doel kunnen komen. Als dat eenmaal in kaart gebracht is, en de communicatie ook op orde is, kan de organisatie die stap zetten en weten medewerkers weer helder wat er nog gaat gebeuren, en dus ook waar en wanneer hun “vooruitgang” te verwachten is.



Is je interesse gewekt?



Insite


InSite


InSite is het Intranetportaal van AFAS dat je zelf kunt inrichten en vormgeven. Je kunt hier snel, altijd en overal toegang krijgen tot gegevens met een pc, laptop, tablet of mobiele telefoon. Daarnaast kunnen medewerkers en leidinggevenden informatie vinden en aanpassen of kunnen ze acties en mutaties invoeren die via workflows worden verwerkt. In overzichten kun je zien wie welke taken open heeft staan en ze afhandelen. Dit verhoogt de betrokkenheid van medewerkers, voorkomt fouten en bespaart bespaart de diverse afdelingen tijd, geld en papierwerk.

Professioneel~Kennis ~Ervaring ~Creatief Onze consultants hebben veel ervaring met AFAS. We onderscheiden ons hierin doordat we niet alleen de techniek volledig beheersen, maar ook vormgevingservaring in huis hebben. We kijken naar vernieuwende oplossingen en als het nodig is bouwen we met BlueConnect extra functionaliteit.


  • Medewerker Self-Service
  • Manager Self-Service
  • Document management
  • CRM Projecten
  • Afstemming op de huisstijl van de organisatie
  • Nieuws en berichtgeving



Outsite


Met de OutSite portal van AFAS Profit software, heb je de beschikking over een afgeschermd gedeelte op je website dat toegankelijk is voor externe relaties. Hier kan informatie vanuit de backoffice beschikbaar worden en gesteld en kun je 1-op-1 gestructureerd communiceren met klanten, partners, leveranciers en sollicitanten, terwijl je grip op het proces houdt.

Wist je dat je als AFAS klant al in het bezit bent van OutSite? OutSite maakt namelijk onderdeel uit van AFAS Profit. Dt maakt het eenvoudig om met OutSite aan de slag te gaan. Last but not least, de gehele organisatie website kan worden gemaakt met AFAS OutSite. Zo kunt u optimaal profiteren van bijvoorbeeld het opstarten van workflows... ook voor anonieme site bezoekers!

AFAS PARTNER
Blue Talents is vanaf de start betrokken bij OutSite en heeft ontzettend veel kennis over outsite in huis. Als partner hebben we korte lijnen met AFAS zodat we optimale kwaliteit kunnen leveren.


  • Nieuw webdesign
  • Redesign van huidige website
  • Participatie in contentcreatie
  • Integraties
  • Online marketing & Leadgeneratie



Profit Beheer


Bij Profitbeheer gaat het om het beheer van AFAS buiten de implementatiefase of een specifiek project. Tijdens de implementatiefase ligt de focus op het inrichten en werkbaar maken van de applicatie. Na de implementatie ontwikkelt Profit door zodat er steeds nieuwe toepassingen van applicatiebeheer mogelijk zijn.

Juist omdat dit de secundaire processen betreft zal de aandacht na de implementatie niet meer gericht zijn op deze ontwikkelingen.

Over het algemeen zijn dit ook zaken waar eenmalig veel aandacht aan besteed wordt waarna het “werkt”. De kennis binnen de gebruikersorganisatie ontbreekt vaak om de configuratie (en daarmee het gebruikersgemak en de tevredenheid) optimaal te houden.

Om organisaties toch de zekerheid te geven dat zij altijd gebruik maken van een optimaal geconfigureerde applicatie bestaat de dienst “Profitbeheer” van Blue Talents.


KLANTPORTAAL
Je kunt 24/7 al je vragen stellen
en incidenten registreren in ons klantportal.
Je krijgt daarvoor van ons een account
waarmee je kunt inloggen.